آموزش کامل بخش insight در اینستاگرام

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بیشتر کسب و کارها در سراسر جهان به کسب و کار اینترنتی تبدیل شده‌اند. یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در رونق کسب‌وکار اینترنتی، اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی برای کاربرانی که حساب بیزینسی ایجاد می‌کنند و جویای کار و کسب درآمد هستند، امکانات و قابلیت‌ها جذاب و منحصر به فردی را به آپدیت‌های خود اضافه کرده است. با توجه به این قابلیت‌ها می‌توانید در راستای تلاش و بهبود پیج خود اقدامات بسیاری را انجام دهید. یکی از این قابلیت‌ها اینسایت(Insight) است که اطلاعات خوبی از حضور کاربران‌تان را در اختیارتان قرار می‌دهد، در ادامه با اینسایت به طور کامل آشنا خواهید شد.

اینسایت اینستاگرام چیست؟

یکی از قابلیت‌های اینستاگرام که می‌تواند روی بازده پیج و پست‌ها در پیج‌های بیزینسی تاثیرگذار باشد، اینسایت است. در قسمت اینسایت آمار کلی در رابطه با عملکرد پست، استوری و… پیج شما نمایش داده می‌شود. به کمک این قابلیت می‌توان فعالیت بازاریابی در اینستاگرام را مورد بررسی و آنالیز قرار داد. این اطلاعات و آنالیزها در آمار پیج به صورت واضح و روشن خود را نشان خواهند داد.

چگونگی فعال کردن اینسایت در اینستاگرام

برای فعال کردن این قابلیت کافیست به چند نکته توجه داشته باشید:

در ابتدا اگر پیج شما پرایوت است باید آن را پابلیک کنید. پابلیک بودن پیج و داشتن حالت عمومی یکی از اولین و مهم‌ترین اقدامات برای فعال کردن اینسایت است.در پیج‌های شخصی که پرایوت هستند به هیچ عنوان نمی‌توان اینسایت را مشاهده کرد. در مرحله بعدی به پروفایل پیج خود بروید و از قسمت Edit Profile گزینه‌ی Switch to Professional Account را انتخاب کنید. برای بیزینسی شدن پیج اکنون باید گزینه Business  را انتخاب کنید.حال با انجام این مراحل می‌توانید قسمت اینسایت پیج خود را فعال کنید.

در اینسایت پیج اینستاگرام چه اطلاعاتی نمایش داده می‌شود؟

این عبارات در پیج‌های بیزینسی و در قسمت Insight بیشتر دیده می‌شود. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

·        Reach: این قسمت معمولا تعداد کاربران و تعداد دفعاتی که پست، استوری یا آی‌جی‌تی‌وی شما در روز نشان داده شده است را مشخص می‌کند. به ازای هر یک کاربری که از پست یا استوری شما دیدن کند به این تعداد اضافه خواهد شد.

·        Impressions: ایمپرشن هم تعداد دفعاتی که پست یا استوری شما به کاربر نشان داده شده است را مشخص می‌کند، در واقع نشان می‌دهد که محتوای شما به چه اندازه توسط کاربران دیده شده است. در این قسمت هر بار که یک کاربر از طریق home پست شما را ببیند به تعداد بیننده‌ها اضافه خواهد شد.اگر نتیجه ایمپرشن محتوا بیش از reach باشد این موضوع نشان‌دهنده‌ی آن است که مخاطبان دنبال‌کننده شما چندین بار از پیج‌تان بازدید کرده‌اند. درواقع هرچه تعداد ایمپرشن آمار بیشتری را نسبت به reach نشان دهد، بازده پیج بسیار بهتر خواهد بود.

·        Interactions: این بخش به بخش تعامل معروف است، در اینترکشن تعداد اکشن‌ها و اقدامات انجام شده روی محتوا به شما نشان داده می‌شود.

·        Engagement: در این بخش هم تعداد لایک‌ها، سیو‌ها و … نشان داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: فرمول محاسبه تعامل یا engagement در اینستاگرام چیست؟

بخش‌های مختلف اینسایت پیج اینستاگرام

با وارد شدن به اینسایت پیج خود، با بخش‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد، این بخش‌ها عبارتند از:

۱.       Overviewدر این بخش می‌توانید ببینید که در روزهای هفته یا در سی روز اخیر چه تعداد از کاربران نام پیج را جستجو کرده‌اند. از دیگر مواردی که در این بخش مشخص می‌شود می‌توان به قسمت top post، top stories و top IGTV پیج اشاره کرد. در این قسمت تمام پست‌ها، بر اساس بیشترین بازدید و بازخورد به شما نشان داده می‌شود. اگر به بخش آی‌جی‌تی‌وی و استوری هم بروید به همین ترتیب می‌توانید ویدئو‌های موجود در این بخش را با توجه به بیشترین تعداد بازدید از ابتدای فعالیت پیج خود ببینید.

۲.      AUDIENCEAudience در واقع یکی از بخش‌های اینسایت پیج اینستاگرام است که در آن اطلاعات بیشتری درباره کاهش و افزایش تعداد فالوورها به دست می‌‌آورید. از دیگر بخش‌های این قسمت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۳.       Growthدر این قسمت تعداد افرادی که در طول روز پیج شما را فالوو و آنفالوو کرده‌اند نشان داده می‌شوند. اگر بخواهید می‌توانید این تغییرات را در هفته اخیر هم مشاهده کنید.

۴.        Top Locationsاین بخش تعداد فالوورها و دنبال‌کنندگان را به تفکیک شهر و کشور نشان می‌دهد.

۵.       Age Rangeدر این بخش رنج سنی فالوورها با توجه به جنسیت آن‌ها نشان داده می‌شود.

۶.       Genderاین بخش از اینسایت نشان‌دهنده‌ جنسیت دنبال‌کنندگان شما است. در این بخش درصد تعداد آقایان و خانم‌ها در پیج شما از یکدیگر تفکیک شده است.

۷.       Most active timesدر این بخش می‌توانید آمار آنلاین بودن فالوورهای خود را در بازه‌های زمانی مختلف و در روزهای مختلف بررسی کنید. این بخش به شما بیشتر کمک می‌کند تا در ساعات مشخصی که تعداد بیشتری از فالوورهایتان آنلاین هستند پست و استوری بگذارید.

۸.     Content you sharedدر این بخش می‌توانید استوری‌های خود را با آمار بازدیدکنندگان مشاهده کنید. این قسمت تمام استوری‌ها و پست‌های منتشر شده را با توجه به تعداد بازدیدکنندگان برای شما نمایش می‌دهد.

چگونگی بررسی پیج بیزینسی با کمک اینسایت

هر بخش اینستاگرام(پست، استوری و آی‌جی‌تی‌وی) دارای اینسایت جداگانه است. از زمانی که پیج شما به یک پیج بیزینسی تبدیل شود می‌توانید تحلیل و آنالیز هر بخش را به صورت جداگانه بررسی کنید. در ادامه با اینسایت‌ بخش‌های مختلف بیشتر آشنا خواهید شد:

اینسایت پست

برای دیدن اینسایت کلی پست خود کافیست روی بخش پایین پست کهView  نام دارد کلیک کنید. در این قسمت به راحتی می‌توانید تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، سیوها و شیر پست خود را ببینید. با آنالیز اینسایت پست‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که مخاطبان با کدام موضوع پیج‌تان بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند و خواهان چه نوع پست‌هایی هستند. در واقع با بررسی کامل این قسمت می‌توانیم متوجه شویم که بازده کدام هشتگ‌ها بهتر بوده و با توجه به این گزینه‌ها  به پیشرفت و بیشتر دیده شدن پیج کمک کنیم.

اینسایت استوری

اینسایت هر استوری نیز قابل بررسی است. در ادامه با گزینه‌هایی که در اینسایت استوری با آن مواجه خواهید شد را معرفی خواهیم کرد:

Repliesاین بخش نشان‌دهنده تعداد ریپلای‌های انجام شده روی استوری شما است.

Forwardتعداد افرادی را نشان می‌دهد که از این استوری رد شده‌اند و استوری بعدی شما را هم دیده‌اند.

Exitedتعداد افرادی را نشان می‌دهد که از صفحه استوری شما خارج شده‌اند. البته گاهی افراد از این مورد برداشت منفی می‌کنند، درصورتی که ممکن است استوری شما به پایان رسیده و سپس از پیج‌تان خارج شده‌اند.

Backwardsتعداد افرادی را نشان می‌دهد که از این استوری به سمت عقب برگشته‌اند.

Next Storyتعداد افرادی که از این استوری به استوری یک اکانت دیگر منتقل شده است را نشان می‌دهد.

اینسایت آی‌جی‌تی‌وی

در این قسمت همانند سایر بخش‌های قبلی تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و … نشان داده می‌شود. اما یکی از ویژگی‌های جالب آن نموداری است که آمار مخاطبان را براساس زمان ویدئو نشان می‌دهد.

ایجاد محتوای باکیفیت‌تر با بررسی اینسایت در اینستاگرام

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات جامعی درباره‌ی اینسایت اینستاگرام برایتان عنوان کنیم.با بررسی و تحلیل اینسایت پست، استوری و آی‌جی‌تی‌وی خود می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین محتوا را برای مخاطبین‌تان تولید کنید. تنها کافیست که تحلیل درستی از این بخش داشته باشید و با توجه به نتایج بتوانید به تقاضای مخاطبین خود به بهترین نحو ممکن پاسخ دهید.
نوشته آموزش کامل بخش insight در اینستاگرام اولین بار در آکادمی اینفوگرام. پدیدار شد.